perjantai 23. marraskuuta 2012

Pientä edistystä havaittavissa?

Kun pääsin tänään koulun ja ajotunnin jälkeen kotiin niin jostain tuli yhtäkkiä sellainen fiilis, että nyt pitää päästä ompelemaan. Eipä siinä sitten muuta kuin ompelukone ja kankaat esille, ja Spitfire-cossi edistyi yay~

Olin jo joskus aiemmin koonnut collegetakkia nuppineuloilla, joten pääsin ompelemaan oikeastaan heti kun löysin punaista lankaa.
Ohessa kuva takista, jota tosin ei oltu vielä kuvan ottamishetkellä ommeltu. Kamera vääristi värejä enemmän kuin laki sallii, mutta kyseessä on siis kirkkaanpunainen kangas, ei tuollainen kummallinen haalea pinkki miltä se ainakin minun läppärin näytöllä näyttää. Mustasta kankaasta teen bandanan, ja keltainen on resorikangasta. Mutta. Kun. Yritän löytää vielä paremman kankaan resoreihin, mutta tuo on nyt tuossa siltä varalta ettei mitään parempaa löydy.
 
Ja nyt kun minulla kerran on näistäkin kuva, niin esitelläänpä sitten hieman lisää kankaita. Nämä kangaspalat tarttuivat mukaan ylijäämäpaloista silloin, kun hain kangasta Spitfire-cossia varten. Ajattelin, että niistä voisi olla jotain hyötyä Setsugetsuka-Kaitoon. Jos ei muuta niin hiuskoristeisiin voi ainakin käyttää. Palat ovat kuitenkin melko pieniä, eli mitään kovin suurta niistä ei saa tehtyä.
 
Lisäksi, peruukit ovat antaneet aihetta syvälliselle pohdinnalle siitä, mikä on liian punainen. Minulla nimittäin on sellainen ihana kirkkaanpunainen peruukki jota ajattelin käyttää sekä Spitfire- että Lavi-cossissa. Jotenkin en nyt vain pääse yli siitä, että onko se liian punainen Laville. Ja siitä, mitä järkeä sitä on pohtia nyt kun en kyseistä cossia kuitenkaan tee ennen ensi kesää/syksyä.
Aihetta sivuten, testailin jonkin aikaa sitten kyseistä peruukkia ja tässä tulos. Enkä sitten jaksanut meikata yhtään. Teitä on varoitettu.
 
 
Jep, sellainen wannabe-Lavi abihupparissa ja kangaspala päässä. (Kyseinen kangaspala vieraili jo tämän postauksen ensimmäisessä kuvassa. Olen niin luova.) Anyways, en tosiaan jaksanut meikata ja korvarenkaatkin ovat vääränlaiset ja whatnot. Ja sitten se fail jonka en itsekään tajunnut tapahtuneen ennen kuin katselin tätä kuvaa koneelta.

Miten huomasin asian: "Jokin tässä on nyt vähän off noitten ilmeisten virheiden lisäksi, hitto kun en keksi mikä se on. Eikun hetkinen, mitä? Miten hitossa nuo etuhiukset on? Miks ne on noin, mä laitoin ne ihan varmasti oikein?! Ne on varmaan menny jotenkin mun silmien(/silmän) eteen ja sit oon vaan laittanu ne siitä pois. Nuuuu~~"

Koska olen perfektionisti, ja tämä oli ärsyttävää. Mutta lumi oli kivaa. Sitten se suli, ja minua harmitti. Ja nyt eksyin aiheesta.
Mutta, eipä tässä sen ihmeempiä. Spitfiren rakentelu jatkuu samalla kun pohdin hiljaa mielessäni punaisen perimmäistä olemusta.


2 kommenttia:

  1. Onnea vaan, olet edistynyt! Mä en, mulla ei oo hommattuna mitään Alice-cossia varten.
    Mut toi peruukki sopii mun mielestä erinomaisesti Lavillekin. On sitä huonompiakin nähty.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo niin olen, vähän mutta kuitenkin. Onneks tässä on vielä aikaa (:

      Hyvä sitten jos se sopii ainakin jonkun mielestä~ (:

      Poista