maanantai 12. elokuuta 2013

Suunnitelmia Traconiin!

Tervehdys taas kaikille.

Animeconista on kulunut jo hetki jos toinenkin, ja Tracon lähestyy melkein uhkaavalla vauhdilla. Cosplay-elämäni on ollut jäissä kolmisen viikkoa, koska kaikki muu elämä on vaatinut kaiken liikenevän huomion. Elokuun lopulla on edessä sellainen elämänmuutos, että muutan pois kotoa opiskelupaikan takia. Aloitan opinnot Turun yliopistossa, ja sen takia on tullut metsästettyä asuntoa (mikä vei Ezrealilta valmistumisaikaa) ja sen löydyttyä on tarvinnut järjestää kaikenlaista asuntoon liittyvää. Heinäkuun loppu puolestaan meni yli viikon mittaisella Viron reissulla (joka muuten selittää äkkinäisen epäaktiivisuuden blogissa ja dA:ssa) ja sen jälkeen onkin juhlittu melkein joka päivä. Tähän mennessä on ollut synttärit, sukujuhlat, rippijuhlat, toiset synttärit, häät ja toiset rippijuhlat. Siinä sivussa olen yrittänyt nähdä kavereita ja valmistautua henkisesti muuttoon. Mitään asujen tekemistä ole ehtinyt. Mutta nyt täytyisi saada silläkin saralla jotain aikaiseksi, tai aika loppuu kesken.

Allekirjoittaneen conikalenterissa seuraavana on Tracon, joka muuten sattumoisin on se con jota olen kaikkein eniten odottanut tänä vuonna.
Toteutamme parin kaverin kanssa pienimuotoisen D.Gray-man -ryhmämme! Olen odottanut kyseistä ryhmää viime Traconista asti, kun siitä alettiin puhua.

Näin ollen Traconin cossini, todennäköisesti koko viikonlopulle, on Lavi.



D.Gray-man on yksi suosikkisarjoistani, ellei jopa se "the suosikki", ja Lavi on suosikkihahmoni. Olen niin innoissani tästä cossista! Ja ryhmäily on huippua! Meitä on minun lisäkseni SevenTan (Kanda) sekä MinMinWitch (Road). Meillä piti olla myös Allen, mutta Allenimme Chooichi ei pääsekään Traconiin. Olemme ihan Allenittomia sitten. Mutta tämä ryhmä varmasti uusitaan vielä joskus!

Pitkällisen pohdinnan jälkeen päädyimme tekemään kolmosunivormut. Olen suunnitellut ja kirjoitellut paperille kaikenlaista asuun liittyen, ja nyt pitäisi hankkia materiaaleja. Takkikankaan hankin viime viikolla, samoin muita takkiin kuuluvia härpäkkeitä kuten vetoketjuja ja vinonauhaa.

Aikataulu ahdistaa nyt enemmän kuin mikään muu, koska eihän tässä ole kuin vähän reilu kuukausi Traconiin ja arkielämä häiritsee jatkuvasti. Katsotaan, miten tässä käy ja ehdinkö saada Lavin valmiiksi. Lisäongelmia nyt vain aiheuttavat perfektionistiset taipumukseni. Olen cosplayssa pitkälti perfektionisti, mutta kun kyseessä on jokin minulle tosi tärkeä ja rakas hahmo, perfektionismini nousee täysin uudelle tasolle. Sattumoisin Lavi on yksi näistä hahmoista. Törkeää pilkunviilausta siis luvassa.

Ja aiheeseen liittymättä, toisaalta haluaisin sanoa sanan tai pari tästä Frostbiten K18-kokeilusta, mutta eiköhän siitä ole aika lailla kaikki jo sanottu. Varsinkin, kun tuo ikäraja ei minuun suoranaisesti vaikuta kun olen jo täysi-ikäinen, samoin vakio coniseurani.
Sen verran kuitenkin sanon, että olen aika varma että saavun paikan päälle ensi Frostiin, sillä minua kyllä vähän kiinnostaa millaista meno siellä on.

Ei mulla muuta tällä erää, ensi kerralla toivottavasti seurataan Lavin edistymistä.

1 kommentti: